WAAROM EEN STERK BEDRIJFSMERK WERKT

En hoe een werkplek energie kan geven

We brengen creativiteit en strategie samen om een krachtig merk te creëren waarmee jij je onderscheidend kunt positioneren. Een merk moet je namelijk beléven, overal. We vertalen jouw kracht en jouw drive naar een stijl en story die past als een jas en die overal zichtbaar en voelbaar is. Van concept tot een sterk visueel beeld of complete customer experience.  Nog steeds is voor de meeste bedrijven een brand experience gewoon leuk om erbij te hebben. Maar zo werkt het niet voor het menselijk brein. Zodra er klantcontact is hééft hij namelijk een merkbeleving, of je dat nou gepland had of niet, en die beleving bepaalt welke waardering ze (onbewust) aan jouw merk geven. Je kunt dus maar beter zorgen dat je het brein positief prikkelt. Zo creëer je positieve associaties en maximaliseer je je kansen op succes.

sterk merk

Een sterk merk begint met een sterk logo. Maar voordat we daaraan gaan werken willen we precies weten wie en wat jouw merk is. Wat maakt jou uniek, waarom ben jij beter dan de rest en waar wil je naartoe. Om snel tot die kern te komen hebben we een branding-checklist ontwikkeld. Deze laten we je, voorafgaand aan onze brainstorm, invullen. Het zet jou alvast aan het denken en geeft ons de eerste handvatten voor het creëren van een pakkende look & feel en het vinden van de meest krachtige tone-of-voice.

 

sterke werkplek

Zo, die merkidentiteit is helemaal top. Maar hoe belééft een bezoeker jouw merk? Klopt de merkstijl bij de omgevingsstijl. En worden jij en je medewerkers elke dag positief herinnerd aan waar jullie voor staan? Is de werkomgeving zo ingericht dat iedereen elke dag zijn beste prestaties kan leveren? Licht en geur bijvoorbeeld werken direct op ons 'oerbrein'. Het beïnvloedt onze stemming, alertheid én gedrag. Kleur-en materiaalgebruik vertellen iets over jouw (merk)stijl en de koffie die je schenkt...? Juist.

 

sterke merkwerkers

Een sterke merkstijl heeft een krachtige visuele identiteit. Maar mensen doen nog altijd het liefst zaken met mensen. Jijzelf en jouw medewerkers zijn misschien wel de belangrijkste factor in het uitdragen van de merkbelofte en het maken van merkfans. Een eigenzinnige, duidelijke branding die precies weergeeft waar jouw merk voor staat geeft jou en je team elke dag weer richting en motivatie. Met jullie eigen Sterk Stijlwerk Bijbel heeft iedere medewerker zijn merkkompas'.